Friday, March 22, 2013

Uutěrky - creative space

V ten deň som si myslela, že jar je definitívne tu. Svietilo slniečko teplota bola príjemná,nič neoziabalo a sneh už tiež vyzeral byť minulosťou.
Pozitívna energia zo mňa úplne liala, nemohla som byť šťastnejšia. Sedela som v aute a mierila na návštevu.
Návštevy! Ako som ich kedysi milovala, to bolo u nás samé, mami kedy pôjdeme na návštevu k Vallušovcom, mami a kedy pôjdeme na návštevu k Fričovcom???
Tak si asi viete predstaviť ako som sa tešila:-)
A keďže na návštevy sa s prázdnymi rukami nechodí, pripravené boli aj korbáčiky a ovčí syr, ehm áno som z Liptova, pripravte sa na to, že ak ma pozvete k sebe domov bonbonieru vám nedonesiem.
Do Lietavskej Lúčky som cestovala po prvý krát ale kedže všetko bolo v ten deň také ideálne a pozitívne trafila som až pred dvere a to len s vlastným orientačným zmyslom:-)

Rodinku, ktorú som išla navštíviť som poznala len z internetu a ak sa mám priznať tak som si práve uvedomila, že vlastne ani neviem ich priezvisko…
Zaleží na tom?... Vôbec nie.
Hneď ako sme sa pozdravili, podali ruky a dali pusu (to ja mám taký španielsky zvyk) mi bolo totiž jasné, že sa jedná o spriaznené duše. A vtedy priezvisko nehrá vôbec rolu.
Po srdečnom privítaní sa spustil intenzívny rozhovor, ktorý za celý čas mojej návštevy nestratil asi ani minútku na intenzite.
Párik Martin a Pavla stoja za kreatívnou dielňou s názvom Uutěrky. 
Pochádzajú z Moravy a nedávno sa presťahovali na Slovensko aby boli bližšie k Stanici Žilina-Zárečie, kde pracujú a organizujú skvelé workshopy.
Práve nimi ma zaujali a tak som si zisťovala ďalej a dostala sa aj k ich iným projektom.
Veľmi ma potešilo zistenie, že sa venujú aj tvorbe pre deti, hurá.
Napríklad Martin ilustroval detskú knižku Papučky, ku ktorej vyšlo aj CD.
Spolu s Pavlou vyrábajú plyšové hračky - vankúšiky takzvaných kamarátov zo stanice a nadchli ma ich body a tričká pre deti s tak jemným a vkusným vzorom aký som už dlho nevidela.
Do ich bytu - dielne prenikalo jarné slnko, všetko malo taký ružovkastý nádych a ja som s údivom počúvala o projektoch Uutěrky a o tom ako vznikali.
Je nádherné objaviť krásnu ručnú prácu a potom zistiť, že za ňou stoja ešte krajší ľudia a zaujímavý príbeh.

Je toho naozaj dosť na čom Martin a Pavla pracujú a odporúčam pozrieť si ich web a sledovať ich Facebook


Uutěrky dopĺňa aj dvojročný Metodej, ktorý už teraz vie názorne predviesť pomocou troch paličiek ako sa robí sieťotlač a okrem toho má veľmi vycibrený hudobný vkus. Bohužial tento malý blonďavý anjel, bubnujúci v rytme Jimmiho Hendrixa dostal počas mojej návštevy nejaký divný vírus a v horúčke zaspal. Spätne som sa ale spojila s Pavlou a už je na tom ok a v plnej sile podielať sa na projektoch:-)
Pozrite sa aj vy ako si táto skvelá trojka nažíva a tvorí v Lietavskej Lúčke, Žilina a ak by ste ich chceli spoznať osobne tak zajtra na Malom Trhu v Stanici Žilina Zárečie.






6 comments:

  1. Nevídaná krása, tieto atmosferické byty, životy a osudy ľudí, duší spriaznených. Nádherný post!

    V.

    ReplyDelete
  2. úžasné ako vždy. fotky aj príbeh. to musí byť také super mať doma všetky tie vecičky na tlčenie.

    ReplyDelete
  3. Jů, krásné fotky! Uutěrky mám moc ráda, mám od nich tričko s posedem:)

    ReplyDelete
  4. juj, krasny pribeh aj fotky :) ten design na tom malom detskom body, by som celkom prijala aj na normalnom 'velkacskom' tricku ;)

    ReplyDelete

ShareThis