Sunday, April 13, 2014

Jealous guy


Môj malý chlapček neprežíva práve najlepšie obdobie.
Všetko sa zmenilo a on by momentálne spravil čokoľvek, naozaj čokoľvek! len aby to opäť bolo ako pred tým!
Často sa hnevám a kričím. Inokedy sa zas len prizerám a rozmýšlam ako mu v tejto jeho novej sitácii pomôcť.
Už to nie je iba on, na ktorom sa smejeme , ktorého bozkávame, uspávame, rozoberáme pri obede u starých rodičov. Už nie je ten jediný, pre ktorého by sme urobili všetko na svete len aby bol šťastný.
Viem aké je to byť starším. Viem aké je to byť tým, ktorý sa musí správa't zodpovedne a tým, ktorý musí byť taký či onaký a to pre nič iné lne preto lebo je ten starší!
Viem  aké zúfalstvo a nespravodlivosť cíti. Je zradený a vyrovnať sa s tým je tažké. Až nemožné.
Bojuje z plných síl a to aj na úkor kriku či trestu. Stojí mu to za to.
Neviem ako dlho to ešte porvá. Aj keď vlastná skúsenosť mi hovorí, že ten pocit trpkosti v nás starších súrodencoch ostane asi navždy.
O jednom som však presvedčená, dali sme mu ten najkrajší dar. Dali sme mu sestru! Najlepšiu priateľku a to na celý život.
Raz na to príde a bude ju veľmi ľúbiť.



10 comments:

  1. ..ten pocit trpkosti v nás starších súrodencoch ostane asi navždy..

    Paci sa mi tato veta. Taka obycajna a zaroven taka vystizna!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. :-)Marketka, vidíš na teba som nemyslela, keď som to písala a tiež si sa v tom našla:-)

      Delete
  2. Kati...ach!
    A tie fotky k tomu.. Celé je to také silné! Lebo tiež viem, čo je to byť "starší"..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dakujem Zuzka, tak viac ľudí sa v tom našlo:-)

      Delete
  3. ... ale raz pochopi, ze byt starsi ma svoje vyhody. aj to bude pekny cas :)

    ReplyDelete
  4. Ja za všetkých mladších súrodencov môžem hrdo vyhlásiť, že mať "toho staršieho" je to najlepšie, najkrajšie... !

    ReplyDelete
  5. Pekne napísané. Veľká pravda. Potrvá to asi navždy, u nás teda už 5 rokov skoro. Ale snažím sa na to pozerať tak, že vďaka tej žiarlivosti, konštantne latentne prítomnej (hnusne to znie:-) sú o to intenzívnejšie tie chvíle, kedy si vyjadrujú naši bratia lásku. Vždy nečakane, ako blesk z jasného neba, ale o to viac ten blesk vnímam.

    ReplyDelete

ShareThis